torsdag 24 september 2009

Open space

Ikväll bjöd Stockholms stads Expolaterings kontor in till ett Open space-möte. Vilken överraskning! Vad häftigt! Jag lärde mig metoden på den senaste utbildningen jag gick, men det här var första gången i verkligheten. För att verkligen få testa det vi lärt oss under de här veckorna valde jag att ta upp ämnet Vad vill vi att det nya Årstafältet ska kommunicera? (Stadsbildens visuella uttryck). Jag trodde första jag skulle bli själv i min grupp, men minst sju andra anslöt sig. Härligt att få vara lite nördig mitt i allvaret!

2 kommentarer:

  1. Ja, det var en fantastiskt intressant kväll på många sätt. Att din frågeställning var nördig eller flummig, som någon skeptiker uttryckte det, var det många som inte verkade förstå, utan gav sig hän ämnet med stor hämningslöshet och frimodig fantasi. Roligt. Du var en bra och fördomsfri och peppande samtalsledare tyckte jag. Kram Ylva

    SvaraRadera