tisdag 29 september 2009

Så fel

Tråkigt, oinspirerande, tålamodskrävande, motvilja, obegripligt, frånvaro av KASAM...
Vad är det jag beskrivet?
Jo, PO-dagen. Vad besviken jag känner mig! Jag har sett fram emot VFU:n, men nu?
Jag känner mig arg, varför har vi fått en halvtidslärare som handledare när vi ska ha praktik på heltid?! Hur meningsfullt känns det att ha VFU i ett ämne jag inte ska undervisa i? Didaktiken ser väl ändå olika ut? Eller?

Dagen började redan dåligt med att behöva befinna mig ca en timme i olika tunnelbanevagnar där folk satt och hostade...

Någon pratade om att det var vanligt att man fick jobb i PO, men det vill inte jag. Jag känner mig inte alls hemma på den sidan stan.

Kan jag få göra om den här dagen så att sagan kan sluta lyckligt?

Det bästa på dagen var fikapausen när jag fick sitta och prata med klasskamraterna som var där.

6 kommentarer:

  1. Va, det låter ju helt rubbat! Det är ju självklart att du ska få göra din VFU för en bildlärare; har det blivit nått fel?
    Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Jag som tyckte att min PO-dag var ganska tråkig och ljummen, men du hade det ju ännu värre. Jag har ju inte träffat min handledare men jag har hela tiden förutsatt att han/hon ska vara en bildlärare.

    Vad sa din handledare då? blev inte hon/han också förvånad, eller är det så här? Prata med någon här på Konstfack så fort som möjligt om det här!

    VI ses i morgon!

    SvaraRadera
  3. Ånej! Vilken otroigt trist utveckling av en dag som började med ett halleluja!

    SvaraRadera
  4. Åhh, typiskt!På fältet går visionerna i kras.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. VFUuppgiften kan ju bli lite annorlunda om man inte går med en bildlärare...

    SvaraRadera