tisdag 1 februari 2011

Sommarminne


På tunnelbanan på väg hem efter att ha tagit del av ett samtal om klass, funderade jag ett slag över vilka klassresor som det inte pratats om, sen började jag läsa kurslitteratur. Samtidigt lyssnade jag på vad ungdomarna bredvid mig pratade om. Dalmatinerhunden som satt bredvid hade fått dem att börja prata om djur som var albino och den ena förklarade för den andra att det finns albino inom alla arter. Och vad som fascinerade mest gick inte att ta miste på för det sas flera gånger "en vit tiger kan du fatta? en vit tiger kan du tänka dig?". Då frågade jag mig om det var en albinosnigel jag träffat på i somras som till och med uppmärksammats i ett vykort till en vän som är biolog.


Denna snigel förundrade mig när jag var på promenad på Sydkoster i somras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar