lördag 5 februari 2011

Min lärstil

Informationstexten om min mest dominanta lärstil gav mig ett gott skratt:

Typ 2 Assimileraren (förklararen) vill ha teori och fakta, lyssnar på experter, tänker igenom idéer och ställer sig frågan: Vad är viktigt inom området? Assimileraren lär sig genom experter, föreläsningar, processgenomgångar och egen forskning. Assimileraren föredrar att läsa manualer framför att pröva sig fram, men har också glädje av lärarledda lektioner och föreläsningar där grundläggande begrepp tas upp. Då får han/hon en bra grund av teorier att använda när han/hon skapar modeller av verkligheten. Assimileraren föredrar ofta att arbeta på egen hand och tenderar att sitta tyst och bli inåtvänd i gruppdiskussioner. Nyckelfrågan för assimileraren är Vad?

Jag måste erkänna att jag verkligen läser manualer noggrannt...

Källa:

1 kommentar:

  1. Javisst blir det mer broderikafé! Vi kommer att fortsätta ses torsdagar jämna veckor kl 18 på Stories.

    SvaraRadera